יום שישי, 5 באוגוסט 2011

ועד העובדים שלי במבוכה!


אם חושב ראש הממשלה להקים "וועדה להידברות", אני משוכנע שלא הוא, לא יועציו, ולא אנשי האוצר, הבינו מה וכיצד.

אפשר אולי להידבר עם חלק מהרופאים, חלק מהמורים, חלק מהסטודנטים, מעט מאנשי המאהלים ... אבל אי אפשר להידבר עם מחאה מקיפה וכללית, מחאה כנגד שיטה.
ואולי לא הבינו בכנסת ובממשלה כי בממשל ייצוגי הם וועד העובדים של האזרח.

הרעיון כי יש להעביר לידיים פרטיות כל מה שלקוי במערכת הציבורית, מת! נקבר! ולא יקום עוד לתחייה. מערכות ציבוריות יש לתקן ולשפר בעזרת הציבור.
לא וועדת בנקאים ומנכ"לים שוכני ווילות עתירי שכר, תפתור את בעיית מחירי הדיור בקנה מידה לאומי.
לא יועיל משא ומתן על ניירות עמדה של מפגינים משדרות רוטשילד או מגן הוורדים – אפילו אם יתקיים. אלה מייצגים ציבור שאינו מסכים עמם בפרטים ולכן אין טעם לדון עמם בפרטים.
אך באופן כללי, בנושאי מיסוי ישיר ועקיף, פערי השכר, הפרטה קיצונית ונטל המחירים, מייצגים אנשי שמאל גם את המתנחלים, לתושבי בני-ברק טענות דומות לאלו של רמת אביב, וסטודנטים מקריית- שמונה מייצגים גם את ישובי הערבה.
הניסיונות הפתטיים להמציא פתרונות אינסטנט מולידים רק תוספת עוול והתגברות המחאה.
כך הניסיון להוריד את מחיר מוצרי החלב, תוך פגיעה בחוליה יצרנית-ראשונית שחלקה בעליית המחירים אפסי, הפך למחאה של הרפתנים ולא הוזיל את המחיר – שכידוע נופח על ידי רשתות השיווק והמחלבות של טייקונים ספורים.

הקפאה לחודש של מחיר הדלק – לבנזין בלבד – כעצת מי מנערי האוצר, דורסת את התחבורה הציבורית המשתמשת בסולר. מלבד מחאת הנהגים תניב ההחלטה האווילית תוספת מחירים בתחבורה, בתובלה, בקרוב במחיר החשמל...






עוד לא תפשתם?

שמונה עשירונים – כל שכבות הציבור מלבד יקירי קרת – מוחים בכח או בפועל, אין הם יכולים לשבת אתכם למשא ומתן כי אתם נציגיהם.
אתם נציגי העם ולכן אל תחפשו נציגים מתוכו להידברות. ברגע זה ממשלת ישראל היא עדיין וועד העובדים של אזרחי ישראל ושום 'עופר עיני' לא ימלא את מקומו.
ואם סבור מישהו כי הפיצול הרעיוני בציבור "משחק" לידי האוצר, זו טעות, אפילו טעות מסוכנת!
איננו יכולים להגיש ניירות עמדה כי – פוליטית – אין בינינו הסכמה, אך אפילו יצעקו חבריי מהימין עד שמיים; המדיניות הכלכלית המעדיפה את הבנק על הלקוח, את איש הבורסה על הסטודנט, את רשת השיווק על החקלאי, את העיתונות והטלוויזיה עלי כאן, זו מדיניות שעברה מן העולם.

חלק מבעיות מחירי הדיור במרכז הארץ ובאזור ירושלים יכול להיפתר חלקית, על ידי בנייה מעבר לקו הירוק. אני יודע שהנושא נפיץ. זוגות צעירים חסרי דיור הם נושא נפיץ יותר. מן הראוי לבחון היטב ומהר את הנושא - ולבנות מהר. אזי נראה באמת איזה חלק מאזרחי ישראל תומך - לפחות בגושי התיישבות - וכמה מאנשי מחאת האוהלים דבקים ב"שלום עכשיו". אולם שאלה חשובה זו הנה משנית לגבי עצם המחאה. 

על אף כל הסקרים, טרם הובן הדבר היטב, השיטה "דפוקה". כל המפלגות הגדולות השתתפו בהפרטת רכוש הציבור משום שלא יכלו, או רצו, להתמודד עם אזלת יד, ביורוקרטיה, בזבוז ושוחד. בתואנה של מפלת הסוציאליזם והקומוניזם השליטו קפיטליזם קיצוני במקום מדינת רווחה מתוקנת. בעשותן זאת פגעו בציונות וגרמו לגל אנטי-ציוני מקומי ומשתף פעולה עם אויבים.
עד כאן!
אתם תכינו את ניירות העבודה.
אתם תדונו ותחליטו.
אתם תבצעו במהירות.
אתם תקצרו סחבת ביורוקרטית. 
אתם תסלקו כל עלוקה על רכוש הציבור וכספו.
כי אני, האזרח המוחה, אני בעל הבית האמתי.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה