יום חמישי, 7 באפריל 2011

אנטי-וירוס גנטי לעגבניות סיניות


 כתב: דודי בן עמי

מסתבר כי סין "האדומה" אוהבת עגבניות אדומות, אמנם במטבח הסיני המסורתי המוכר לנו ממסעדות וספרי בישול, אין עגבניות. אך בחבל שאנדונג שבמערב סין ישנם מאות אלפי חקלאים המתפרנסים מגידול זה.
השוק לירק האדום הזה גדל במהירות, עם רווחים נאים, חלקות העגבניות נזרעו ונשתלו בצפיפות סמוכות זו לזו. יבול אחר יבול נשתל לאורך כל השנה.

תנאים אלה מאפשרים התפתחות והתפשטות מהירה של מחלות צמחים. העגבניות הסיניות נדבקו בווירוס "צהבון האמיר"(TYLCV) או  Yellow Leaf Curl Virus  וכחמש מאות אלף דונם במקום ירוק-אדום רענן, הצהיבו ונבלו. בשל המחסור הוכפל בבייג'ין מחיר העגבניות פי חמישה והגיע לשווה-ערך שנע בין 60 סנט ל-1.20$. הנזק לאיכרים הגיע לעשרות מיליוני דולרים. 
שיח נגוע בווירוס TYLCV
הייתה זו מכה נוראה למאות אלפי חקלאים ותרופה לווירוס לא  נמצאה.  

 החברה מיישמת את גנטיקת הצמחים הטובה ביותר ומשלבת אותה באמצעות שיטות טיפוח קפדניות לתוך הזנים המסחריים החדשניים שלה.
היא מעסיקה את מיטב המגדלים והמדענים, במחקר חדשני הנתמך על ידי מעבדות משוכללות, כדי לספק למגדלים ברחבי העולם זרעים מעולים – שמניבים תוצרת חקלאית מהמעלה הראשונה.


תוך קשר עם האוניברסיטאות ומכוני המחקר משקיעה החברה12% מהמחזור הכספי השנתי ושליש מעובדיה במחקר ופיתוח. תשומת לב מיוחדת מושקעת ביצירת זנים עמידים למחלות. העמידות מושגת תוך איתור גֶּנִים של עמידות והשבחה גנטית של הזן הרצוי.

 "הזרע ג'נטיקס" נמצאת בחזית המחקר העולמי בייצור של זנים מושבחים לגידולי שדה, ירקות ופרחים. החברה ממוקמת בשדרות, עם יחידות חשובות בקרית גת ו'ברורים', כלומר בטווח קסאמים ופצ"מרים מרצועת עזה.

זה לא הפריע לחברה לספק לסין תוך כמה חודשים, כמויות ענק של זרעי עגבניות חסינים לווירוס. החברה הדריכה וליוותה את האיכרים הסינים של שאנדונג שיכלו לנשום לרווחה.
הזן העמיד מצטיין גם בצבעו וב"חיי מדף" ארוכים. יחידת בקרה ועזר יושבת כיום דרך קבע בסין – האדומה שוב מעגבניות.
לפניכם סרטון הסברה קצר של "הזרע ג'נטיקס" – בסינית, כאן.
היבולים שלכם חולים? או אולי אתם מעוניינים בתכונות מיוחדות, צבע, איכות, טעם? -- אפשר לקרוא לאנשי החברה, הם ישמחו לבוא.
עגבניות מזרעי "הזרע ג'נטיקס"






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה